سازمانها با درکی که از اهمیت رضایت مشتری کسب کرده اند، به تدریج در
حال فاصله گیری از بازاریابی سنتی و گرایش به سمت بازاریابی رابطه مند
میباشند.
با توجه به اهمیت این رویکرد برای سازمانهای امروزی، این مقاله ارتباط بنیانهای بازاریابی رابطه مند ازجمله اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض و شایستگی را با رضایت مشتری از خدمات بانکی مورد بررسی قرار داده است.
افزایش
رقابت، پویایی و پیچیده شدن محیط، پررنگ شدن بخش خصوصی، رشد انتظارات
مشتریان و ظهور نوآوریهای جدید در صنعت خدمات کشور، تحولات بسیاری در نگرش
سازمانها نسبت به مقوله مشتری، ایجاد نموده و آنان را به اهمیت مشتری و
منافعی که میتواند برای آنان به دنبال داشته باشد، واقف نموده است.
یکی
از این راهکارها روشی شناخته شده تحت عنوان «بازاریابی رابطهمند» است که
مشتریان ناراضی را محدود کرده و باعث فزونی مشتریان وفادار میشود.
دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری و از طریق روش تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل شدهاند.
در
نهایت، فرضیه اصلی تحقیق تحت عنوان« بین بازاریابی رابطهمند و وفاداری
مشتریان، رابطه معناداری وجود دارد» نیز مورد تایید واقع میگردد .
وفاداری
عبارتست از حفظ تعهد عمیق به خرید مجدد یا انتخاب مجدد محصول یا خدمات
بهطور مستقیم در آینده، به رغم اینکه تاثیرات موقعیتی و تلاشهای
بازاریابی به صورت بالقوه میتواند باعث تغییر در رفتار مشتری شود.
بنابراین، سازمانها جهت ایجاد یک رابطه، میبایست فرآیندهای ارتباطی و تعاملی مورد نیاز را به وجود آورند.
بازاریابی تهاجمی به جذب مشتریان جدیدی میپردازد که شامل جذب مشتریان بالقوه یا ترغیب و جذب مشتریان رقیب میشود.
به عبارت دیگر، استراتژیهای دفاعی در تلاشند تا مشتریان کنونی را حفظ و کسب وکار بیشتری را با آنها ترتیب دهند.
در ادامه پنج استراتژی که در طراحی برنامه بازاریابی رابطه مند مورد توجه قرار میگیرند را میخوانید.
این استراتژیها از یکدیگر مستقل نیستند، میتوانند بهطور ترکیبی یا جداگانه مورد استفاده قرار گیرند:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی و سبک رهبری تحول گرا با اشتیاق شغلی بود.
روش
تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن کلیه معلمان
متوسطه شاغل در ناحیه یک اردبیل به تعداد ۵۰۲ نفر در سال تحصیلی ۹۷ تشکیل
دادند که براساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و طبق جدول کرجسی- مورگان
تعداد ۲١۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شد که از این تعداد ۲١۰ نفر براساس
پرسشنامههای جمع آوری شده مورد مطالعه قرار گرفت.
جهت جمع آوری داده ه
از پرسشنامه اعتماد سازمانی( ۲۰۰۸ )، پرسشنامه سبک رهبری تحول گرا باس و
آوالیو( ١۹۹۵) و پرسشنامه اشتیاق شغلی( ۲۰۰١) استفاده شد.
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه مثبت و معنادار بین اعتمادسازمانی و ابعاد آن با اشتیاق شغلی وجود داشت.
ابزار
جمع آوری دادهها پرسشنامه استاندارد بوده و روایی سازه از طریق تحلیل
عاملی مورد بررسی قرار گرفت، تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از طریق
مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و SMART PLS انجام
شد.
علاوهبراین، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین متغیرهای
پیشبین، اشتیاق شغلی، رفتارهای نوآورانه و رهبری تحولی از نقش عمدهای در
تبیین واریانس دگرگونسازی شغلی برخوردار میباشند.
این تحقیق از لحاظ
هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی و همبستگی بوده و از
لحاظ روش گردآوری اطلاعات روش تحقیق مورد نظر پیمایشی است.
برای تعیین
حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد و تعداد نمونه آماری برابر ۲۰۰ نفر
بهدست آمد که با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند.
بهمنظور
گردآوری دادهها، از پرسشنامههای استاندارد اشتیاق شغلی شوفلی، بهزیستی
روانشناختی ریف و فرسودگی شغلی مزلاچ استفاده شده است.
دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره در نرمافزار SPSS۲١ تحلیل شدند.
نتایج نشان داد که بین شوق کار، وقف در کار و نمرهی کل اشتیاق شغلی با فرسودگی شغلی رابطه منفی معناداری وجود دارد( ۰١/۰p
منبع : مقاله اشتیاق شغلی
امروزه با پیشرفت فناوریهای رایانه و شبکه هر کسی قادر خواهد بود هر چیزی را در هر زمانی و مکانی یاد بگیرد که این امر در سایه نظام جدیدی از آموزش به نام آموزش الکترونیکی صورت می گیرد. در واقع محیط های آموزش حضوری یا سنتی به دلایلی همچون تشویق یادگیری انفعالی، نادیده گرفتن تفاوت ها و نیازهای یادگیرندگان، توجه نکردن به مهارتهای حل مساله، تفکر انتفادی یا دیگر تفکرات سطح بالا مورد انتفاد قرار گرفته اند. در مقابل، پیشرفتهای جدید در تکنولوژیهای مبتنی بر اینترنت چالش ها و فرصت هایی را برای آموزش مجازی فراهم آورده اند. با پیدایش اینترنت و شبکه جهانی وب روش دیگری برای آموزش پیش پای فراگیران قرار گرفت، روشی قابل تامل و بررسی برای جهانیان. عده زیادی نگران مسائلی هستند که مانع یادگیری و تدریس اثر بخش مجازی می شوند. این نگرانی ها شامل تغییر ماهیت فناوری، پیچیدگی های سیستم های شبکه ای، کمبود پایایی محیط های یادگیری الکترونیکی و فهم محدود از چگونگی استفاده موفق یادگیرندگان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نتیجه تفکر مدیران برای انتخاب و پذیرش این فناوری به سازمان های خود می باشند. در حوزه فناوری آموزشی نیاز به دانستن مستمر است چون فناوری دائماً تغییر می کند. آموزش الکترونیکی هنوز برای خیلی از سازمان ها حوزه ای جدید در فناوری آموزشی محسوب می شود. (راد ۱۳۹۱)
در سال های اخیر، موج فزاینده بهره گیری از فناوری اطلاعات با هدف افزایش بهره وری، کشور ما را نیز فراگرفته و بسیاری از سازمان ها برای استفاده از مزایای فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند. بی شک با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، به کارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات، در انتقال دانش و اطلاعات و همچنین تحقق اهداف و رسالت های آموزش های مداوم در سازمان ها، نقشی حیاتی ایفا می کند. (مددی ۱۳۹۳)
برخی از فقها ازجمله مرحوم خویی در مبانی تمکله المنحاج در رابطه با
قصاص مکره شک نموده و به جواز قتل حکم کردهاند و فرمودهاند چنانچه مکره بر قتل
مرتکب قتل گردد مستحق قصاص نیست و در این مورد حکم به پرداخت دیه کرده و
فرمودهاند در چنین فرضی مکره میتواند مرتکب قتل شود زیرا که امر دایر
است بین ارتکاب قتل( حرام) یا ترک حفظ نفس( واجب) و چون هیچکدام بر دیگری
توجیهی ندارد لذا مکره مخیر است و میتواند به قتل دیگری اقدام نموده و یا
خود را به کشتن دهد.
در اینصورت چنانچه اقدام به قتل مکره علیه کند او
را نمیتواند قصاص کرد بلکه چون خون مسلمان نباید هدر رود،بر مکره پرداخت
دیه لازم است در حالیکه طبق نظر مشهور مکره را مستحق قصاص میدانند
قانونگذار بر خلاف جرایم مستلزم حد و تعزیر، طی مادهی ۳۷۵ قانون مجازات
اسلامی با تبعیت از نظر مشهورفقهای امامیه، اکراه را مجوز قتل ندانسته، بر
همین اساس در صورت ارتکاب قتل،
مرتکب قصاص و اکراهکننده به حبس ابد محکوم میگردد مضاف بر اینکه وفق
تبصرهی یک مادهی فوق الاشعار اکراه طفل غیرممیز و دیوانه با استناد به
قاعده سبب اقوا از مباشر و همچنین فقدان قوهی تمیز و تشخیص، موجب
قصاصاکراه کننده و زوال مجازات اشخاص مزبور خواهد بود ضمن اینکه این وضعیت
در تبصرهی ۲ مادهی مذکورراجع به طفل ممیز بدلیل واجد بودن نسبی حداقل
قوهی تمیز و تشخیص متفاوت میباشد هرچند طفلموصوف فاقد مسیولیت کیفری و
مجازات است اما اکراه کننده به حبس ابد محکوم و دیه مقتول بر عهده یعاقله
طفل ممیز میباشد از طرفی قانونگذار با رویکرد و نوآوری جدیدی به موجب ماده
۳۷۷ قانون مجازاتاسلامی مصوب سال ۹۲، اکراه در جنایت بر عضو را موجب قصاص
اکراه کننده دانسته است.
خلاصه ماشینی: "ر ه شونده بالغ و در خصوص مبنای
عدم رفع مسوولیت کیفری باید بیان داشت اصل تساوی ارزش جان انسانها و
قداست نفس انسان بهنظر میرسد مانع پذیرش جواز ارتکاب قتل ناشی از اکراه
باشد چراکه به حکم اصل تساوی انسان ها، جان هیچ کس بر جان سایرین رجحان
نداشته و هرگونه تعرض به حیات دیگری در چنین شرایطی ترجیح بلامرجح، قبیح و
قابل مجازات است و به دلیل محال بودن ترجیح بلامرجح نمیتوان برای نجات جان
خود یا دیگری مرتکب قتل شخص بیگناه دیگری شد.
منبع : مقاله اکراه در قتل
بدین لحاظ پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در شبکه اجتماعی فیس بوک را با هویت ملی جوانان مورد مطالعه قرار میدهد.
پژوهش
حاضر به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه و در
دسترس و بهره گیری از پرسش نامه اینترنتی محقق ساخته، با تکیه بر
نظریههای «کاستلز، هابرماس و ولمن» صورت گرفته است.
جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران جوان فیس بوک شهر اصفهان در سال 1391 تشکیل میدهند و حجم نمونه برابر با 424 نفر است.
یعنی
هر چه مدت زمان عضویت، میزان استفاده و میزان فعالیت و مشارکت کاربران در
فیس بوک از سوی کابران افزایش پیدا میکند هویت ملی کاربران ضعیفتر
میشودرسانهها در معرفی و شناخته شدن فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف
نقش بسزایی دارند.
رسانهها در هر کشوری با توجه به سیاستهای خود
اخبار را منعکس میکنند و از آنجا که بیشتر این اخبار جنبه سیاسی دارد شاید
به توان گفت تصویر واقعی از آن کشور را نشان نمیدهد.
در این مقاله سعی شده است با ارایه تعاریفی دقیق از فیسبوک، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.
پرسشنامه
مورد استفاده، دربرگیرنده ابعاد بنرهای فیسبوک، موتورهای جستجو و صفحهی
فیسبوک میباشد که میان جامعه آماری پژوهش شامل 55 نفر از مسیولان و
سرپرستان گردشگری آذربایجان غربی و دانشجویان مدیریت توزیع شد.
با
بکارگیری نرم افزار SPSS، پایایی پرسشنامه، تایید و با استفاده از نرم
افزار LISREL، رابطه میان متغیرها و توسعه صنعت گردشگری بدین صورت مشخص شد
که صفحه فیسبوک با مقدار 0.
77، موثرترین عامل و موتورهای جستجو با مقدار 0.
37 کم اثرترین عامل بر توسعه صنعت گردشگری میباشند.
همچنین از طریق آزمون همبستگی اسپرمن، رابطه میان متغیرها نیز بررسی شدند که رابطه بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و صفحه فیسبوک با مقدار( 0.
386) و بنرهای تبلیغاتی فیسبوک و موتورهای جستجو( 0.
210) از اهمیت کمتری برخوردار بودند.
آشنایی با شبکههای اجتماعی، تاریخچه پیدایش، موسسین، شبکههای اجتماعی جدید، رقابتهای شبکههای اجتماعی
با یکدیگر، نحوه کار و حریم شخصی در سوشیال نت ورکها و درآمدزایی و
تصمیمات راهبردی مدیران شبکههای اجتماعی و نحوه درامدزایی و فعالیت
شرکتها در آن