کودک شناسی

کودک شناسی

کودک شناسی

کودک شناسی

روش های تأمین مالی

روش های تأمین مالی

رشد روزافزون ابزارهای مالی و توسعه هرچه بیشتر نظام‏‌‌های مالی از این حقیقت منتج می‌شود که: توسعه نظام مالی جز لاینفک توسعه نظام اقتصادی است.
توسعه نظام تامین مالی در یک کشور، یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده، جریان‏‌‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌باشد.
مدیران بنگاه‏‌‌های اقتصادی در عصر حاضر، با توجه به محدودیت‏‌‌های منابع مالی به ویزه در عرصه تجارت جهانی و تنگ شدن رقابت، تحت فشار فزاینده‌ای قراردارند تا هزینه‏‌‌های عملیاتی و بهای تمام شده را کاهش دهند و کم هزینه‌ترین نوع ساختار سرمایه را برای انجام فعالیت‏‌‌های شرکت در راستای افزایش ارزش، پرداخت به موقع بدهی ها، تداوم فعالیت و حضور بیشتر در بازارهای داخلی و خارجی را دارند که در این میان متغیرهای زیادی در رابطه با روش‏‌‌های تامین منابع وجود دارد یکی از این متغیرها که نقش بسیار حیاتی دارد نقش و ساختار هییت مدیره است.
و نتایج پژوهش نشان می‌دهد که اندازه و ویزگی‏‌‌های هییت مدیره در رابطه با تامین منابع مالی خارجی و داخلی رابطه معناداری دارد.
مقاله حاضر از نظر روش و ماهیت نوع تحقیقات همبستگی و مطالعه میدانی و از نظر هدف کاربردی است.
سوال این است که بین اندازه هییت مدیره و منابع تامین مالی چه رابطه‌ای موجود است.
امروزه کارآفرینی اجتماعی به‌عنوان راهکاری اثرگذار و پایدار در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته می­شود و هر روزه توجه بخش­های گسترده­تری از جامعه را به خود جلب می‌کند.
چگونگی تامین مالی یکی از موضوع­های راهبردی پیش ­روی کارآفرینان اجتماعی برای راه­اندازی و مدیریت کسب‌وکارهای اجتماعی است.
شرکت‏‌ها برای اجرای پروژه‏‌‌های سرمایه گذاری سودآوردر دسترس، تسویه بدهی‏‌‌های موعد رسیده، افزایش سرمایه در گردش و پرداخت سود به سهامداران به منابع مالی نیاز دارند.
توانایی شرکت‏‌ها در تعیین منابع مالی مناسب و تصمیم گیری صحیح در این خصوص از عواملاصلی موفقیت شرکت به شمار می‌رود.
از این رو این تحقیق با هدف بررسی و شناخت ارتباط بین روش‏‌‌های تامین مالی( افزایش سرمایه و وام بانکی) با موفقیت و عدم موفقیت شرکت انجام شده است.

منبع : مقاله روش های تأمین مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.